Seks grunner til å vise ansiktet ditt i sosiale medier og fem forslag til hvordan!

1. Det bygger tillit og lar folk bli litt kjent med deg. Det er lettere å stole på noen, og kjøpe av noen, som du føler du kjenner.

Folk kjøper av folk. Og hvertfall av folk de liker!

 

2. Det gjør det lettere for folk å huske bedriften din fordi de har et ansikt å knytte til navnet.

 

3. Det menneskeliggjør bedriften din. Ved å vise hvem som står bak er det ikke lengre et fremmed firma, men et menneske du snakker med.

 

4. Bilder med ansikter har 40% større sjanse for å få likes og kommentarer.

Vi bruker ikke å henge oss så veldig mye opp i likes, men let’s be honest: det er sykt motiverende og engasjement er viktig.

 

5. Ansiktet ditt, gjerne kombinert med litt personlig tekst, er en god samtale-starter. Det føles mer naturlig å skrive kommentarer og sende meldinger til et menneske enn en bedrift.

Og spesielt om du føler du har sett ansiktet flere ganger og føler du begynner å kjenne personen.

 

6. Det viser at du selvsikker og komfortabel med den du er.

 

Bonus til deg som er fotograf: potensielle kunder ser at du har god kontroll på posering og det å se bra ut foran kamera og stoler på at du kan hjelpe dem å få fine bilder av seg selv. Og du viser følgerne dine hvor fint, og viktig, det er å fryse tiden med gode bilder.

Her kommer 5 forslag til hvordan du kan gjøre det:

Del et bilde eller en video av deg selv sammen med:

 

1. En personlig historie. Del noe som har skjedd i hverdagen din eller livet ditt.

 

2. En personlig mening eller verdi. Dette kan støte bort noen følgere, men det er BRA fordi det vil også tiltrekke de riktige kundene og styrke forholdet ditt til de som er enige med deg.

 

3. Tips! Del dine tips, erfaringer og oppskrifter med følgerne dine. Det kan være tips som er relatert til bedriften din eller noe helt annet. Tips er kanskje noe av det mest verdifulle og delbare du kan gi følgerne dine.

 

4. «Walk the talk» / livsstil. Vis at du står for det du selger og anbefaler. Om du er fotograf kan du feks vise bilder du har på veggen hjemme og fortelle hvorfor det er så viktig for deg.

 

5. Resultater. Det kan være alt fra tilbakemeldinger fra kunder til å fortelle hvordan det gikk på den shooten hvor det regnet så mye.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.